Saturday 4 February 2012

Western

How comfortable are you in your own company?
If you find yourself wondering and hesitating when answering this question i guess it's fair to say it's a work in progress! No need to despair though as if you have the conviction that you can figure out what it is that holds you back and trust in the almighty to enlighten you then although it won't be a piece of cake you will come out of the darkness and finally realise your powerful potential whether surrounded or on your own.
 Tips to make your alone time enjoyable: first i call them my 'me time'
what have i wanted to do that i've been postponing? is it that ironing? then i will do it and take pleasure in reaping the rewards of a well laid out wardrobe. Do i have a book/magazine that i haven't read yet? Now is the best time to get it started! Do i feel like i need a bit of pampering? why not run that bath and soak in that silky foam and let the soothing and rejuvenation begin! Or was it my nail/hair that have lacked my attention lately? Then i would make use of my treatments and conditioners gathering dust in my drawers and enjoy the little massage therapy that my head desperately needs! Or have i simply been behind on my sleep lately? then why not take a relaxing nap and feel your body lighter on your awakening! And finally have i been behind on my relationship with God? Then why not take the time to meditate and nurture that all important relationship you will be amazed at the long term benefits! So go on don't be afraid and enjoy yourself!

Etes-vous comfortable en votre propre compagnie?
Si vous marquez un temps d'hesitation pour repondre a cette question je suppose ne pas etre a cote de la plaque en concluant que c'est une quete en progres! Pas besoin de desesperer pour autant! Si vous avez la conviction que vous pouvez identifier ce qui vous perturbe et faites confiance au tout puissant de vous eclairer alors malgre la difficulte vous sortirez de l'abime pour enfin realiser votre potentiel que vous soyez entoure ou pas.
 shirt&jeans: True Religion
 Astuces pour prendre plaisir en temp de solitude: Premierement j'appelle ca 'mon temps a moi'
Qu'est ce je veux faire depuis un bout et que je remets toujours a plus tard? Est-ce le repassage? alors je m'y mets et prends plaisir a finalement avoir une armoire en ordre. Ai-je un mag ou bouquin qui traine et que je n'ai pas encore lu? Maintenant est le meilleur moment de l'entamer! Ai-je peut-etre envie de me chouchouter? Alors je me fais couler un bain et laisse mon corps s'exalter dans la mousse soyeuse et le delice de parfum rajeunissant! Ou peut-etre ce sont mes ongles/cheveux que j'ai laisse pour compte ces derniers temps? Alors pourquoi pas utiliser mes traitements qui prennent de la poussiere au fond de l'armoire et beneficier du massage therapeutique dont mon cuir cheveulu a temps besoin! Ou alors j'ai simplement accumule des lacunes cote sommeil dans ce cas j'indulge dans une sieste relaxante et apprecie de nouveau ma legerete au reveil! Et finalement suis-je a la page dans ma relation avec Dieu? Alors pourquoi pas prendre le temps de mediter et raviver la plus importante des relations de nos vies et etre agreablement surpris des retours sur le long terme! Alors n'ayez donc pas peur et faites-vous plaisir!

2 comments:

Thanks for taking the time to comment, your participation is a great motivation source.
Merci de prendre le temps de commenter, votre participation est une grande source de motivation.